Det var vackert men kallt väder igår när nästan 20 moderater gav sig ut i Halmstad för att ”kampanja”. Syftet var att kommunicera jobbskatteavdragets effekter.  Det är ju en av de viktigaste och samtidigt mest osynliga reformerna som genomförts. Jämför man läget i januari 2006 med januari 2010, för till exempel ett vårdbiträde med en månadslön på 19600 kronor, så är det skillnad. Skatten har sänkts med 1237 kr per månad.

Det blev en hel del bra samtal på stan. Men kylan gjorde nog att andra inte gärna ville stanna till och prata. Folk går ju inte precis och flanerar i tolv graders kyla. Jag tycker att det kändes bra. Genom att starta denna typ av aktiviteter i tid så skapar vi en vana både för oss själva och dem vi vill möta. Förhoppningsvis märker Halmstadsborna att vi vill träffa dem och tar chansen att prata med oss.

Vi hade bra stämning i kampanjgruppen. Det gäller att hitta olika former för att möta väljarna. Även om jag tror på sociala medier, så är det fortfarande så att det är i det personliga mötet som man kan bygga förtroende.

Annonser