Partiernas medlemsstruktur ser annorlunda ut nu om jag jämför med när jag själv var med i MUF i slutet på 70-talet och i början på 80-talet.

Antalet medlemmar var betydligt fler. Det var nästan alltid så att några ungdomar från MUF efter varje val tog sig in i de politiska församlingarna. Det är inte lika självklart i dag.

Därför var det roligt att idag träffa styrelsen för MUF i Halmstad. Det är ett gäng som verkar ha kul tillsammans och som har planer för året.

En av roligaste idéerna vi kom på var att muffarna ska genomföra utbildning med ”partisterna”. Ungdomarna förbereder en aktuell sakpolitisk fråga och introducerar den för fullmäktigegruppen. Detta kommer att ske vid lämpligt tillfälle, och det ser jag fram emot.

Jag hoppas allmänt sätt på en ökad interaktion mellan MUF och partiet, men det är jag övertygad om kommer att ske. Jag tänker göra vad jag kan för att medverka till det.

