I våras var jag tillsammans med många andra moderater ute och knackade dörr på olika platser i Halmstad. Igår tog vi sats på nytt och startade samtalskampanjen i Gullbrandstorp. Vi går nu tillbaka till de områden vi besökte i våras.

Denna gång har vi sammanställt svaren på en del av de frågor vi fått just i det område vi återbesöker. På det sättet ger vi en återkoppling som jag hoppas ska upplevas meningsfull.

Jag tycker det är mycket positivt att möta människor på detta vis. Bloggar som denna, facebook, twitter och andra sociala medier där jag också försöker att vara aktiv har sin funktion. Men det personliga mötet är fortfarande oslagbart när det gäller att få kontakt med människor och utveckla ett förtroendefullt samtal. Åtminstone tycker jag det.

I de allra flesta fall är bemötandet man får bra. I många fall uppstår ett givande samtal. Jag tänker absolut försöka få in detta kontaktsätt i det ordinarie arbetet även efter valet för att kunna ha en löpande dialog.

När vi står utanför affärer eller på torg har människor ofta mer bråttom än när man kommer hem. Därför är dörrknackningen ett arbetssätt som i all sin enkelhet fungerar riktigt bra.

I valrörelsen kommer vi att möta väljarna på många olika platser i kommunen. Det ger dessutom den effekten att man får möjlighet att komma ut i olika bostadsområden vilket i sig är positivt.

