En av de mest lästa rubrikerna i det nyhetsbrev jag tidigare gav ut var de kalenderuppgifter jag redovisade. Det finns kanske ett intresse för att få en inblick i vilka möten och aktiviteter jag har på gång framöver.

Jag tänker därför använda bloggen för att säga något om det som händer framöver. I dag är en lugn dag i Rådhuset. Några av de närmaste medarbetarna är på plats och en hel del blir gjort.

I nästa vecka börjar möteskarusellen snurra för fullt. Måndagen inleds med sedvanligt möte med kommunchefen. På eftermiddagen träffas ledningen för Femklövern. På tisdagen träffar jag koordinatorn för Entreprenörsregionen och lägger ut linjerna för årets arbete. Halmstad är ordförandekommun under 2011 och värd för utvecklingsstämman den 21/1. Jag strävar efter att vi inom Entreprenörsregionen ska arbeta med få teman, men tydliga.

Regionstyrelsen har sitt första möte den 12/1. Torsdagen har Femklövern ett budgetmöte. Veckan avslutas med en tvådagarskonferens med den moderata kommunfullmäktigegruppen, som numera omfattar 32 personer.

