Denna vecka i Halmstad erbjuder väldigt mycket till invånare och besökare. Solen skiner som bäst (vi hoppas att vädret håller i sig hela veckan).

I måndags kunde jag inviga skateparken i arenaområdet. Det har redan blivit en magnet för massor av människor. Det görs mycket för ungdomar i Halmstad. Vi har t.ex. omfattande satsningar inom både idrott och kultur. Jag tror emellertid att skateparken fyller en viktig lucka i utbudet. Det finns alla förutsättningar att det blir spin-off effekter till andra områden i Halmstad.

Om någon dag drar Tall Ships Races igång. Jag minns från 700-årsjubileet att det var alltför många som sa att de var ledsna för att de inte tagit tillfället i akt och besökt olika evenemang. Nu gäller det verkligen för halmstadsbor och besökare att ta chansen. Det blir ett utbud av upplevelser som är unikt i Sverige. TSR är Sverige största evenemang 2011 vågar jag gissa.

TSR blir upptakten till höstens arbete. Men efter festen kommer vardagen. Jag hoppas att bloggen åter ska bli ett verktyg för mig att kunna kommentera det politiska arbetet.

