I morgon brakar det loss! Kulturnatt i Halmstad. Varannat år arrangerar Kulturförvaltningen en kulturnatt med en mängd olika aktiviteter och framträdanden. De är så många att man inte kan vara med om allt. Man måste välja.

Jag tänker gå runt i stan i morgon och njuta.

Lite nervös är jag dock. Av  någon anledning tackade jag ja till erbjudandet att vara DJ på Nissanscenen. Under 20 minuter ska jag köra min låtlista.

Jag har inte någon uppfattning om hur publiken kommer att vara sammansatt. Därför är det svårt att veta hur man ska komponera en låtlista. Jag fick utgå från min musiksmak är som inte så märklig.  De flesta är välkända artister och låtar, vilket i och för sig brukar vara uppskattat.

Redan nu kan sägas. Det blir inte hård rock. Jag gillar musik där man kan höra texterna och känna igen artistens ”sound”. Man jag hoppas att det ska uppfattas vara lite variation både i tempo och typ.

Kl. 22.20, direkt efter Drotts målvakt Robert Bladh kör jag igång.

