Jag läste i en tidning att det är rekordmånga annonser på Blocket nu. En del människor vill gärna sälja oönskade julklappar.

Det känns kanske otacksamt att agera så, men jag börjar få viss förståelse. Ibland kan det ju vara så att mottagaren i och med julklappen får en dublett. I mitt fall vill jag på inget vis klaga eller låta gnällig, men när HP:s ledarsida delar ut en ridhjälm till mig för andra året i rad och med i stort sett samma motivering, så känns det en smula fantasilöst.

I somras hade jag till exempel haft betydlig större behov av en säkerhetväst för ryttare. Det hade kanske sparat mig ett knäckt revben.

Men jag är naturligtvis inte bitter på något sätt, utan jag ser fram emot nästa år jul. Huruvida det resulterar i en tredje ridhjälm eller något annat i hästväg det återstår att se.

Samtidigt kan jag notera att ridutrustning var populärt i år. Om t.ex. en ridpiska är en välkommen julklapp eller ej det får så klart mottagaren själv bedöma. Någon tanke har säkert avsändaren haft.

God fortsättning på helgerna!

