När jag tillsammans med andra moderater gick runt och knackade dörr så blev det återigen tydligt hur trevligt det är att på ett informellt sätt möta invånare.

Ordet kampanj låter lite väl offensivt i mina öron. Det handlar om oftast kortare, men ibland lite längre samtal. För egen del hann jag med ett antal hushåll i Söndrum. På den dryga timmen blev det 18 öppnade dörrar.

Det är mycket sällan det är negativt. Många uttrycker att man tycker mycket fungerar väl i kommunen. Synpunkterna när det gäller förbättringsåtgärder handlar om den fysiska närmiljön.

Men ibland blev det längre samtal om läget i skolan eller äldreomsorgen.

Det är en kontrast till de synpunkter som inte sällan förs fram på tidningarnas insändarsidor.

Dialogen är viktig och jag tycker att ett samtal i dörren oftast blir bra. Nästa måndag går jag ut igen.

