Idag vid lunchtid invigdes Försvarsmaktens nya informations- och rekryteringscentrum på Fredsgatan i Halmstad av regementschefen överste Stefan Jönsson. Jag hade förmånen att få vara där. Det har gått förhållandevis bra att rekrytera soldater till Försvarsmakten i Halmstad.

Men utmaningarna är stora för FM och när man nu satsar på denna typ av kontor så är det första gången i landet. Det är extra roligt att det sker i Halmstad tycker jag. Vi har ett gott samarbete med FM.

För egen del ser jag fram emot att även någon eller några av kommunens många anställda kanske tar chansen att bli tidvis tjänstgörande soldat. Om det intresset finns så ska vi från kommunens sida försöka att säkerställa att det går att genomförda. Det hade varit en bra signal även för andra delar av samhället.

Nu börjar det snart bli dags för semester för min del. Högarna på arbetsbordet har minskat i höjd. Det återstår något möte i eftermiddag, men sedan räknar jag med att få njuta av ledigheten. Förhoppningsvis håller vädret i sig så att kajaken och träningsskorna kommer till sin användning.

Jag har redan lagt undan (allt för många) böcker som jag ser fram emot att läsa. Dessutom ska det bli tid för att njuta av sommarens primörer inköpta i någon av de fina gårdsbutiker vi har runt om i vår kommun.

