Det är med viss förväntan som jag ser fram emot Körslaget i år. Halmstad ska delta med en kör under ledning av halmstadssonen Rickard Söderberg. Audition i morgon på Halmstads teater.

Jag är säker på att Rickard kommer att hitta de tjugo deltagare som krävs, inte minst mot bakgrund av att vi har så många aktiva körsångare i Halmstad.

TV-sändningarna börjar den 7 september och jag hoppas det ska skapa ett intresse både för kören och för Halmstad.

Idag fick jag tillfälle att ta en fika med Rickard. Vi har inte träffats personligen tidigare. En av förmånerna med mitt politiska uppdrag är att jag får tillfällen att träffa intressanta människor i olika sammanhang.

Det kändes roligt att möta Rickards entusiasm för sitt uppdrag. Det kan säkert bära långt.

Jag brukar inte vara bland dem som röstar så aktivt i TV sammanhang, men denna gång är det läge. Hoppas alla halmstadsbor tar chansen att stötta vår egen kör. Det tror jag är viktigt för de enskilda körmedlemmarna. Men det kommer också att uppmärksamma vår kommun inte minst för vår körkultur.

