Det känns utmärkt att vi från kommunledningens sida idag fick möjlighet att presentera Halmstad och särskilt Oskarströms utvecklingsmöjligeter för Systembolaget.

Det är mycket bra att bolaget planerar att öppna en ny butik i Flygstaden, men jag anser att butiken i Oskarström borde finnas kvar, så att vi totalt får fyra butiker i Halmstad.

Vi fick idag beskedet att butiken i Oskarström stänger först sedan den i Flygstaden öppnat, vilket troligen sker först 2015.

Visserligen stod etableringsdirektören fast vid att butiken kommer att stänga, men att man gärna följer upp situationen längre fram.

Nästa vecka får vi hoppas att bädret håller i sig för på måndag ska vi moderater knacka dörr igen. Jag kommer att vara med på några mindre möten som handlar om situationen på arbetsmarknaden. Vi har bland annat ett dialogmöte med en grupp människor med olika typer av funktionsnedsättningar för att tala om vad man kan göra för att öka tillgängligheten till arbetsmarknaden.

I mitten på veckan åker jag till Stockholm för att vara med i SKL:s internationella beredning, samt SKL:s ordförandedag och högtidlighållandet av kommunallagen 150 år.

I slutet på vecka väntar ett intressant och annorlunda studiebesök, men det får jag återkomma till när jag har fler detaljer.

Men nu är det dags att checka ut från Rådhuset för dagen. I morgon väntar Halmiadagen och på söndag ska jag vara med när landshövdingen inviger Biskopstorps nya naturreservat.

