Det blir en hel del fokus på näringsliv nästa vecka. Men på måndag kväll ska jag ta en tur till Göteborg för att lyssna på Lars F Tobisson. Jag ha läst hans bok om Gösta Bohman. Det ska bli intressant att lyssa på Lars när han presenterar boken. Dessutom Lars under i stort sett hela min riksdagstid den som leddes riksdagsgruppens arbete. Därför blir det extra roligt med detta möte.

Vi har sedan ett abtal månader ett tillståndteam och en tillståndslots. Jag ska besöka ett av deras möte. Jag ser verkligen fram emot att få träffa några av dem som jobbar i teamet och tala med dem.

Regionstyrelsen tar hela onsdagen i anspråk och på kvällen är jag med när ALMI lyfter fram Årets Nybyggarpris. Dessutom ska jag hinna med företagsbesök, möte med arbetsförmedlingen, Innovationsstaden och en sammankomst om Landsbygslyftet. Slutligen kommer ca 25 personer under fredagen att åka till Lund för att ”spana” på EES projektet. Det blir en blandad grupp deltagare från Näringslivsbolaget, Science Park och Halmstads Näringslivsråd.

Helgen toppas med ett möte med den moderata fullmäktigegruppen, där bland annat valarbetet ska diskuteras närmare.

En vecka att se fram emot.

