Den milda hösten dröjer sig kvar i Halmstad. Det känns verkligen skönt. Men nu talar ju SMHI om storm i nästa vecka, så det kanske blir annorlunda väder då.

Även nästa veckan blir det tid för mig att besöka företag. Bland annat Farmartjänst och Oerlikon står på listan. Det är ingen nyhet för mig, men dessa samtal är så värdefulla för att få veta smått och stort kring det som har betydelse för företagens möjligheter att fungera och växa i Halmstad.

Kronan blir den årliga hyllningen till kommunens företagare på Galan. Då kommer flera pristagare att utses.

På söndag ska jag ta mig till Örjans vall för att se HBK vinna igen. Med en stark spurt hoppas jag att klubben behåller sin plats i allsvenskan.

På tisdag har vi KS. De flesta ärendena stannar i KS, så det ser ut att bli rätt få ärenden på KF i november.

I övrigt är det mest ett antal småmöten i veckan och faktiskt en del egen tid. Det känns välbehövligt. Gång på gång fösöker jag skapa mig tid til egen reflektion. Mot detta står ett krav på att vara tillgänglig för invånare, media, medarbetare, egna förtroendevalda. Den balansgången försöker jag att upprätthålla, men känner nog att jag måste göra mer för att prioritera bättre.

