Det blir allt mer påtagligt att jag som politiker måste vara närvarande på nätet. Det känns lite märkligt att minnas hur det var på den tiden (90-talet) man skrev fylliga pressmeddelanden som faxades iväg till redaktionerna. Hur ofta hände det? Ja någon gång i månaden kanske.

Insändare och tidningsartiklar är fortfarande viktiga, men det tar ofta flera dagar mellan skrivandet och införandet. Aktualiteten kan gå förlorad. Många av dem man vänder sig till läser inte tidningar på samma sätt som tidigare.

Nu är kraven på tillgänglighet för en politiker helt annorlunda. Ett mail som inte besvaras samma dag känns som ett misslyckande. Jag har använt facebook och blogg ett bra tag nu. Jag trodde nog att det skulle räcka. Men jag måste inse att Twitter nog är ett bra komplement.

Det är verkligen snabbt och mindre anspråkfullt än bloggen. Dessutom verkar det vara kul att twittra. Därför har jag nu börjat att använda Twitter också. Den som är intresserad av att följa vad jag gör eller tycker är välkommen att följa mig på Twitter. Sök efter cfgraf.

