Det blev en varierande vecka med företagsbesök, ledardag i kommunen m.m. Men det är inte slut än.

På söndag har jag blivit ombedd att sitta ordförande när MUF-distriktet har årsmöte. Det blir säkert många yrkanden och kontrapropositionsvoteringar.

Därefter beger jag mig till Equmeniakyrkan för att vara med i gudtjänsten och sedan delta i ett samtal/utfrågning av mer personlig karaktär.

Nästa veckan har vi nya möten med bland annat Studentkåren. Ledningsutskottet möts. Dessutom blir det ett studiebesök i Växjö med några av kommunrådskollegorna. Ett informellt utbyte som Halmstad och Växjö haft i flera år.

Dessutom har vi bokslutsberedning, som ska ta ställning till resultatbalanseringar och ombudgeteringar. 2013:s års resultat ser bra ut. Men en stor anledning är ingångsintäkter.

Jag tycker även att förvaltningar och bolag i de flesta fall ligger mycket nära budgeten Det är inte vara Sverige som har god ekonomi.

Idag var det ett institut som rankat Sverige ekonomi som den bästa i världen. Jag vet inte om Halmstad kan skryta med att ligga i topp i världen.

Halmstad har en välskött ekonomi som skapar förutsättningar inför framtiden.

