Sista dagen denna veckan hade vi i Femklövern + överläggningar om budgeten. Den ska vara klar snart. I mitten på november kommer den att presenteras. Det är tur att vi i Femklövern är samspelta eftersom vi sedan den 14 september både klarat av att bilda majoritet och sköta nomineringar samt budgeten.

En lärdom är dock att vi måste hitta en annan process till nästa valår, så att fler förberedelser kan göras före sommaren. Det är inte helt optimalt med en pressad tidsplan. Tur att vi har bra förutsättningar i Halmstad.

Idag blev det även tillfälle till ett samtal på Stadsbiblioteket. Jag träffade den pensionerade pastorn Hasse Nylander. Hasse kontaktade mig före sommaren med tankar kring hur vi skulle kunna involvera det ideella arbetet ännu mer. Vi berörde väntjänster för äldre, kyrkornas möjliga roll, idrottens och kulturens. Det gav mig inspel som jag gärna tar med mig i mitt fortsatta arbete.

Jag blir lika glad varje gång jag får möjlighet att träffa halmstadsbor på ett informellt sätt med utrymme för en lite längre dialog än en snabb mailväxling.

Ikväll är det dags att åter hylla kvinnor och män som vågar det lilla extra och som gör dem till entreprenörer. Jag ser fram emot att få dela ut kommunstyrelsens pris till Årets entreprenör och samtidigt vara med och hylla alla andra pristagare.

